Környezetgazdálkodás
Hulladékkezelési szolgáltatások
A települési szilárd hulladék-kezeléssel összefüggő komplex közszolgáltatást – amely a lakossági hulladékok mellett kiterjed az intézmények és gazdálkodó szervezetek, valamint a kereskedelmi létesítmények hulladékgazdálkodási és hulladékkezelési feladatainak ellátására is – az „ARIES” Nonprofit Kft. Környezetgazdálkodási Egysége látja el.
A közszolgáltatást a DTKH Duna- Tisza közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel kötött régiókoordinátori közreműködői szerződés alapján végezzük.
- Háztartási és háztartási hulladékhoz hasonló hulladékok begyűjtése, előkezelése, ártalmatlanításra történő átadása
- Építési-bontási hulladék konténeres szállítása
- Lomtalanítási hulladékok közszolgáltatás keretében történő kezelése
- Kerti hulladékok (zöld hulladék) szállítása
- Szelektív hulladékkezelés
- Létesítmény üzemeltetési tevékenység, melyről bővebben a … menüpont alatt olvashatnak.
Síkosság-mentesítési szolgáltatások
A Környezetgazdálkodási Egység síkosság-mentesítési részlege a korábbi évekhez hasonlóan folytatólagosan 2023. november 1-jétől látja el a település tömegközlekedési útvonalainak, valamint a lakosság ellátásában kiemelt létesítményekhez, egészségügyi központokhoz vezető utak síkosság-mentesítését és hóeltakarítását.
A fenti időszak kezdete előtt megtörténik az alábbi felkészülés: útszóró só beszerezése, hófogó rácsok felállítása, gépjárművezetők, időjárás figyelő ügyeletesek felvétele, munkavédelmi és gépkezelői oktatások megtartása, gépjárművek karbantartása.
A hó eltakarítási és síkosság-mentesítési feladatainkat az Önkormányzat által megadott, az utcákat rangsorba állító járatterv szerint végezzük el.
Kiemelt kötelezettségünk az autóbusz útvonalak, iskolák és óvodák környékének, orvosi rendelők és közintézmények területének, a település fő közlekedési és gyűjtő útvonalainak síkosság-mentesítése. Ezt követően kerülhet sor a második ütemre, azaz a rangsorban hátrább álló útvonalak hókotrási munkálataira abban az esetben, ha a hó vastagság eléri az 3-5 cm-t.
A hóesés mellett páralecsapódás vagy ónos eső miatti jegesedés is veszélyezteti a közúton történő biztonságos közlekedést. Társaságunk minden esetben úgynevezett „alászórással” akadályozza meg a lefagyást, azaz olvasztó anyaggal történő felszórást alkalmaz az útburkolaton a csapadék lehullása előtt.
Az észleléstől számított 1 órán belül megkezdjük a munkavégzést az alábbi időjárási feltételek bekövetkezésekor:
- ónos eső esetén
- a hó laza vastagsága elsőrendű utak esetén eléri a 3 cm-t
- a hó laza vastagsága másodrendű utak esetén eléri az 5 cm-t
- az időjárási viszonyok – pl. lefagyás veszélye – miatt a gépjárművel történő biztonságos közlekedés feltételeit nem teszik lehetővé
Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése, továbbá a feladat ellátásával kapcsolatban kérése merülne fel, a kapcsolat menüpontban megadott elérhetőségeinken szívesen állunk rendelkezésére.
”ARIES” Nonprofit Kft.
- MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF ARIES TERÜLETI FÜGGELÉKE: link
- 2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról
- 1991. évi XVI. törvény a koncesszióról
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 13_2016. (V. 24.) NFM rendelet a Koordináló szerv által fizetendő hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjról
- 69_2016. (III. 31.) Korm. rendelet az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól
- 310_2013 (VIII.16) Korm. rendelet a hulladékgazdálkodási tervekre és a megelőzési programokra vonatkozó részletes szabályokról
- 309/2014 (XII.11.) Korm. rendelet a hulladékkal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségekről
- 169/2024 (VI.29.) Korm. rendelet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység és a résztevékenység körébe tartozó, hulladékkal kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységek végzésének, valamint a közszolgáltatási résztevékenység igénybevételének részletes szabályairól
- 13/2017. (VI. 12.) EMMI rendelet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladékkal kapcsolatos közegészségügyi követelményekről
- 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet Az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól
- 385/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet
Közszolgáltatási tevékenységet szabályozó rendeletek településenként
Szigetszentmiklós önkormányzati rendeletek
- R_7_2020_III_17 a település tisztaságáról és hulladékgazdálkodás szabályairól szóló rendelet
- R_19_2020_XI_27 a település tisztaságáról és hulladékgazdálkodás szabályairól szóló rendelet módosítás
Hatályos:
- 2010. december 17-től – 2012. február 1-jéig link
- 2012. február 2-tól – 2012. május 30-ig link
- 2012. május 31-től – 2013. december 31-ig link
- 2013. január 1-jétől – 2013. június 30-ig link
- 2013. július 1-jétől – 2014. február 27-ig link
- 2014. február 28-tól – 2014. december 11-ig link
- 2015. február 27-től – 2015.június 25-ig link
- 2015. június 26-tól – 2020. április 01-ig link
- 2020. április 01-től link
- 2020. április 01-től link
Szigethalom önkormányzati rendeletek
- 20_2020.V.26. Település tisztasági rendelet Szigethalom
- Szigethalom Város Önkormányzat Képviselő-testületének 6-2006. (III. 31.) rendelete egységes szerkezetben
Hatályos:
2011. január 5-től – 2012. január 29-ig link
2012. január 30-tól – 2012. december 31-ig link
2013. január 1-jétől – 2015. február 28-ig link
2015. március 1-jétől link
2015. október 1-jétől link
2020. június 01-től link
Halásztelek önkormányzati rendeletek
- Halasztelek_6-2015_(II-26)_Onkormanyzat_Rendelete.pdf
- 8-2020.(VI.10.) önkormányzati rendelet a település tisztaságáról, hulladékgazdálkodásáról
Hatályos:
Cím | Leírás | Dátum | Kategóriák | Letöltés linkje |
---|---|---|---|---|
Federal Trust Company Megbízási szerződés gépkezelői képzés KG-2024-6 | 2024/07/01 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Avermann-Horváth Kft. Adásvételi és javítási szerződés munkahenger KG-2024-5 | 2024/07/01 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Lomtalanítási hulladék elszállítási igénybejelentő Szigethalom és Halásztelek | 2021/11/04 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Lomtalanítási hulladék elszállítási igénybejelentő Szigetszentmiklós | 2021/11/04 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Nyilatkozat a közszolgáltatás igénybevételéről Szigetszentmiklós 2020. | 2021/05/13 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Nyilatkozat a közszolgáltatás igénybevételéről Halásztelek 2021. | 2021/05/02 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Nyilatkozat a közszolgáltatás igénybevételéről Szigethalom 2021. | 2021/05/02 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Nyilatkozat a közszolgáltatás igénybevételéről Szigetszentmiklós 2021 | 2021/05/02 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Lomtalanítás igénybejelentő lap 2019 | 2019/04/12 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Vevői elégedettségmérés magánszemély | 2017/09/29 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Szüneteltetési kérelem | 2017/09/29 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Nyilatkozat díjfizetési mód változás | 2017/09/29 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Meghatalmazás | 2017/09/29 | Környezetgazdálkodás | Letöltés | |
Szüneteletetési kérelem kitöltési útmutató | 2013/07/17 | Környezetgazdálkodás | Letöltés |
Társaságunk a hulladékgazdálkodási ágazatban történő 10 %-os rezsicsökkentés végrehajtására vonatkozó törvényi előírásoknak megfelelően 2013. július 1-jétől az alábbi hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjakat alkalmazza:
Természetes személyek és költségvetési szervek részére megállapított hatósági hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjaink:
(Áraink bruttó árak, a 27 %-os Áfát tartalmazzák)
Szigetszentmiklós 2013. év július 1-jétől, eszerint jelenleg is.
1 db 60 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 353,73 Ft/hét /háztartás |
*1 db 80 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 342,24 Ft/hét /háztartás |
1 db 110 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 394,22 Ft/hét/ háztartás |
1 db 120 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 402,56 Ft/hét/ háztartás |
Szigethalom 2013. év július 1-jétől, eszerint jelenleg is:
1 db 60 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 370,61 Ft/hét/háztartás |
*1 db 80 l-es kuka heti 1 x-i ürítése= | 380,42 Ft/hét /háztartás |
1 db 110 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 458,53 Ft/hét/háztartás |
1 db 120 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 470,45 Ft/hét/háztartás |
Halásztelek 2014. év július 1-jétől, eszerint jelenleg is:
1 db 60 literes kuka heti 1 x-i ürítése = | 328,90 Ft/hét/ háztartás |
*1 db 80 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 333,37 Ft/hét /háztartás |
1 db 110 literes kuka heti 1 x-i ürítése = | 402,87 Ft/ hét/háztartás |
1 db 120 literes kuka heti 1 x-i ürítése = | 402,87 Ft /hét/háztartás |
* A 385/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet szerint 2016.01.01-től.
Egyéb hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjak természetes személyek részére:
Konténeres szállítás, ártalmatlanítás (3, 5, 6 m3-es konténer): | 5.315,- Ft/m3 + Áfa |
Konténer kihelyezés díja: | 787,- Ft/nap + Áfa |
Átrakó-állomásra beszállított hulladék frakciók átvételi díja: | |
Háztartási hulladékkezelés: | 36.095,- Ft/tonna + Áfa |
Építési-bontási hulladék: | 13.776,- Ft/tonna + Áfa |
Zöldhulladék ügyfél által beszállítva: | 25.118,- Ft/tonna + Áfa |
Lomhulladék kezelése (az évi egyszeri díjmentesen felül): | 37.131,- Ft/tonna + Áfa |
Az egy kukaedényzeten felül keletkező, plusz hulladék elszállítására szolgáló kék színű, 120 literes, ARIES feliratú zsák bruttó ára darabonként megegyezik a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás heti egyszeri ürítési díjával. A plusz hulladék gyűjtésére szolgáló zsákot forgalmazó üzletekben a zsák átvételi ára az előbbiekben megadott árakhoz képest eltérhet.
Egyéb szolgáltatások díjai:
1) Hulladékgyűjtő edényzet vásárlás:
60 literes új: | 11.525.- Ft/db + Áfa |
60 literes használt: | 9.073.- Ft/db + Áfa |
80 literes új: | 12.142.- Ft/db + Áfa |
80 literes használt: | 9.073.- Ft/db + Áfa |
110 literes új: | 12.293.- Ft/db + Áfa |
120 literes új: | 13.466.- Ft/db + Áfa |
120 literes használt: | 11.172.- Ft/db + Áfa |
2) Hulladékgyűjtő edényzet bérlet (használt edényzet) 2023. január 1-től:
60 literes használt gyűjtőedény: | 3.911.- Ft/db/hó + Áfa |
80 literes használt gyűjtőedény: | 3.911.- Ft/db/hó + Áfa |
110 literes használt gyűjtőedény: | 3.790.- Ft/db/hó + Áfa |
120 literes használt gyűjtőedény: | 4.034.- Ft/db/hó + Áfa |
A kukaedényzet bérleti díját maximum három hónapig fizeti a lakossági bérlő, melynek lejárta után az edényzet a tulajdonába kerül.
Nem természetes személyek részére megállapított hatósági hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjaink:
(Áraink bruttó árak, a 27 %-os Áfát tartalmazzák)
Szigetszentmiklós 2013. év július 1-jétől, eszerint jelenleg is:
1 db 60 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 430,02 Ft/hét /háztartás |
1 db 110 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 479,04 Ft/hét/ háztartás |
1 db 120 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 488,32 Ft/hét/ háztartás |
Szigethalom 2013. év július 1-jétől, eszerint jelenleg is:
1 db 60 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 411,56 Ft/hét/háztartás |
1 db 110 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 557,15 Ft/hét/háztartás |
1 db 120 l-es kuka heti 1 x-i ürítése = | 571,50 Ft/hét/háztartás |
Halásztelek 2014. év július 1-jétől, eszerint jelenleg is:
1 db 60 literes kuka heti 1 x-i ürítése = | 431,42 Ft/hét/ háztartás |
1 db 110 literes kuka heti 1 x-i ürítése = | 500,38 Ft/ hét/háztartás |
1 db 120 literes kuka heti 1 x-i ürítése = | 513,46 Ft /hét/háztartás |
Egyéb hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjak nem természetes személyek részére:
Konténeres szállítás, ártalmatlanítás (3, 5, 6 m3-es konténer): | 5.906,- Ft/m3 + Áfa |
Háztartási hulladékkezelés: | 30.568,- Ft/tonna + Áfa |
Közszolgáltatáson kívüli építési, bontási hulladékkezelés: | 13.776,- Ft/tonna + Áfa |
Lomhulladék kezelés: | 13.776,- Ft/tonna + Áfa |
Az egy kukaedényzeten felül keletkező, plusz hulladék elszállítására szolgáló lila színű, 60 és 120 literes, ARIES feliratos zsák bruttó ára darabonként megegyezik a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás heti egyszeri ürítési díjával.
Konténer bérleti díjak
1,1 m3-es konténer: | 5.575,- Ft/db/hó + Áfa |
3 – 5 m3-es konténer: | 8.445,- Ft/db/hó + Áfa |
Számlainformáció:
A rendszeres hulladékszállításba bekapcsolt területeken lévő épületek tulajdonosa, használója, kezelője a hulladék gyűjtésével, elszállításával, valamint ártalmatlanításával kapcsolatos közszolgáltatásért, a 2012. évi CLXXXV. számú hulladékról szóló törvény előírása alapján megállapított hatósági díjat fizet.
A fenti törvény előírása alapján 2016. április 01-jétől az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság feladata a közszolgáltatási díj számlázása a díjak beszedése, valamint az április 01-je után keletkezett díjhátralék kezelése. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számlák a továbbiakban az NHKV Zrt. által kerülnek kiállításra.
A jogszabályi előírások alapján meghatározott adatkezelési szabályok szerint a rendszerünkben nyilvántartott adatait, eltérő rendelkezésének hiányában változatlan formában kezeli az NHKV Zrt. tovább, amely a meglévő ügyfélszolgálatok teljes körű bevonásával biztosított.
Díjfizetés:
- ha Ön korábban „díjbeszedőnek” vagy „sárga csekken” fizette a közszolgáltatási díjat, akkor a számla – a díjbeszedős fizetési mód megszüntetése miatt – „sárga csekken” kerül kiállításra.
- ha Ön korábban bankszámláról állandó átutalással fizetett, akkor a számlavezető banknál kell kérnie az átutalás két adatának (a kedvezményezett nevének és számlaszámának) módosítását, vagy azt a bank online felületén kell módosítania.
Adatok:
Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt., Bankszámlaszám: HU02 10300002-10654068-49020146
Számlázás:
- a jogszabályi változás okán minden ingatlanhasználó 2016. április 1-jétől ellátott időszakra (természetes – társasház – és nem természetes személy – gazdasági társaság) negyedévente utólag, az NHKV Zrt. által kibocsátott hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számlát kap.
Díjhátralékkezelés:
A hulladékról szóló törvény értelmében a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjhátralék adók módjára behajtandó köztartozásnak minősül. Ennek megfelelően a 2016. április 01-je előtti időszak esetén az ARIES Nonprofit Kft., a 2016. április 01-je utáni időszakban keletkezett díjhátralékra vonatkozóan az NHKV Zrt. jogosult a tartozás összegét a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak átadni behajtás céljából.
Fenti eljárás elkerülése érdekében kérjük a díjhátralékkal rendelkező ügyfeleket, hogy Ügyfélszolgálati irodánkat keressék fel annak érdekében, hogy fizetési könnyítésként részletfizetési megállapodást köthessenek.
Szigetszentmiklós
Szigethalom
Halásztelek
Tisztelt Gazdasági Szervezetek Vezetői!
Engedjék meg, hogy a gazdasági szervezeteket érintő, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenységgel kapcsolatos változásokra felhívjuk a szíves figyelmet.
Tájékoztatásul közöljük, hogy a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 2012.12.31-én hatályát vesztette, és helyette 2013.01.01-jétől a hulladékról szóló, 2012. CLXXXV. törvény lépett érvénybe.
A hulladékgazdálkodási törvény értelmében a gazdálkodó szervezeteknek a vegyesen gyűjtött, háztartási hulladékhoz hasonló hulladékát (települési szilárd kommunális hulladék) – a fenti törvény előírásai alapján – a településen hulladékgazdálkodási tevékenységet folytató közszolgáltatónak vagy azzal szerződéses jogviszonyban álló közreműködőnek kötelezően át kell adnia és a közszolgáltatás díját meg kell fizetnie.
Fentiek értelmében a Szigetszentmiklós, Szigethalom és Halásztelek települések közigazgatási területén belül tevékenységet folytató és hulladékot termelő gazdasági szervezeteknek a keletkezett települési szilárd kommunális hulladékát társaságunknak, a helyi hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység ellátásával megbízott „ARIES” Nonprofit Kft-nek kell átadni.
Cégünk a hulladékot szerződéses jogviszony keretein belül köteles elszállítani. Kérjük, hogy az említett törvényi előírásoknak megfelelően a hulladékszállításra vonatkozó szerződés megkötésének céljából cégünket felkeresni (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.), valamint a hulladék átadás-átvételét biztosítani szíveskedjenek.
Tisztelettel:
„ARIES” Nonprofit Kft.
Közületi partnereinktől a háztartási hulladékhoz hasonló hulladékot kuka edényzetes és konténeres szállítással gyűjtjük be. A szállítás kukaedényzet használata esetén megállapodás alapján történik.
A konténeres szállítás történhet eseti megrendelés alapján, valamint folyamatos igény mellett megállapodásban rögzített feltételek szerint.
Az ügyfélszolgálati irodán személyesen intézendő megállapodás megkötéséhez a gazdálkodó szervezet esetében, az alábbi adatokat szükséges megadni:
- Adószám
- Bankszámlaszám
- Cégjegyzékszám
- Adószámos bélyegző
- Cégbírósági bejegyzés
Egyéni vállalkozó esetén:
- Adószám
- Bankszámlaszám
- Adószámos bélyegző
- Vállalkozói igazolvány
Tisztelt Ügyfeleink!
2016. január 1. napjától bevezetésre került a házhoz menő lomtalanítás, melynek értelmében a lomtalanítási hulladékot nem egy előre meghirdetett időpontban kell kihelyezniük az érintetteknek, hanem ingatlanhasználói (társasházak esetén közösképviselői) igénybejelentése alapján, egy előre egyeztetett napon, házhoz megyünk érte.
Az “ARIES” Nonprofit Kft. Környezetgazdálkodási Egysége ezúton tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, hogy a helyi Önkormányzati Rendelet előírása szerint a lomtalanítási hulladékot nem egy előre meghirdetett időpontban kell kihelyezni, hanem a lakosság igénybejelentése alapján, egy előre egyeztetett napon, házhoz megyünk érte.
A házhoz menő lomtalanítás igénybevételéhez Társaságunk az alábbi információkkal szeretne segítséget nyújtani Önöknek:
A lomhulladék: nagyobb méretű darabos hulladék, nagyobb háztartási eszköz, berendezési tárgy, bútor, ágybetét, amelyet a Szolgáltató a jogszabályban szabályozott módon az ingatlanhasználó természetes személyektől elszállít.
Társaságunk a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. hatályos Általános Szerződési Feltételei által szabályozott módon az ingatlanhasználó természetes személyektől évente március 1. és október 31. közötti időszakban szállítja el a lomhulladékot.
Mit kell tenniük, hogy a házhoz menő lomtalanítás keretén belül szállítsuk el a lomot?
Ahhoz, hogy a lomtalanítási hulladékot elszállítsuk, először jelezni kell társaságunk felé az igényeket az alábbi módokon:
Lakosság esetében az ingatlanhasználóval (tulajdonos), társasházak esetében a társasház közös képviselőjével, egyeztetett időpontban végezzük el a begyűjtést.
A lomtalanítási igényeket a honlapunk letölthető dokumentumok menüpont alatt található igénybejelentő lapot kitöltve és elküldve nyújthatják be.
A kitöltött, aláírt nyomtatványt elküldhetik elektronikus úton a lomtalanitas@arieskft.hu e-mail címre, vagy személyesen is jelezhetik a lomtalanításra vonatkozó igényt cégünk ügyfélszolgálatán. Ebben az esetben a kitöltött igénybejelentő lapot leadhatják az alábbi nyitva tartási időkben:
Központi ügyfélszolgálat:
2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.
Hétfő: 7:00-19:00
Kedd, szerda, péntek: 7:00-18:00
Csütörtök: ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL
Halásztelek ügyfélszolgálat:
2314 Halásztelek, II. Rákóczi F. u. 34. fszt/5.
Kedd: 15:00-17:00
Szigethalom ügyfélszolgálat:
2315 Szigethalom, Kossuth Lajos u. 10
Hétfő: 15:00-17:00
A lomtalanítási igényeket nyilvántartásunkban rögzítjük, majd az Ügyfelek által megadott elérhetőségeken jelzünk vissza a lehetséges szállítási időpontokra vonatkozóan.
A lomtalanítás időpontja akkor tekinthető véglegesnek, amikor az általunk felajánlott időpontot írásban visszaigazolják, hogy az az Önök számára elfogadható. A visszaigazolt időpontot követően, amennyiben esetleg mégsem kerülne kihelyezésre a lom, cégünknek nem áll módjában másik időpontot biztosítani.
A lomtalanítást kizárólag a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást igénybe vevő, díjhátralékkal nem rendelkező ügyfeleink vehetik igénybe évente 1 alkalommal.
A szolgáltatást a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. hatályos Általános Szerződési Feltételeinek megfelelően, Szigethalom, Halásztelek és Szigetszentmiklós településen az éves egyszeri díjmentes lomtalanítási hulladék mennyisége max. 5 m3 lehet.
A kihelyezett lomot adott esetben fotóval dokumentáljuk!
A kihelyezett lomtalanítási hulladékról fotó készülhet, mely alapján igazolható, hogy a lomtalanítási hulladéknak nem minősülő hulladékot, vagy a rendeleti előírás szerinti mennyiség feletti lomhulladékot miért nem szállítjuk el. A helyszínen hagyott hulladék visszapakolásáról az ingatlantulajdonosnak kell gondoskodnia.
Kérjük, hogy a lom hulladék közé ne kerüljön háztartási (kommunális) hulladék, építési – bontási törmelék, zöld hulladék, tűz- és robbanásveszélyes, valamint veszélyes anyagokat tartalmazó hulladékok (pl.: festékek, olajok, akkumulátorok, vegyszerek, palatetők, szigetelő anyagok), elektronikai hulladék, autógumi, mert azokat társaságunk nem szállítja el. Az elektromos berendezéseket az ügyfeleink díjmentesen beszállíthatják cégünk telephelyére (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.).
Ezúton hívjuk fel a Tisztelt Lakosság figyelmét, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül. Az illegális hulladék elhelyezése hatóságilag tilos és bírsággal súlytandó.
A lomtalanítási hulladékot, reggel 6:30 óráig kell az ingatlanuk elé kihelyezni úgy, hogy az a hulladékgyűjtő célgéppel megközelíthető legyen és ne akadályozz a gyalogos- és gépjármű forgalmat. Amennyiben a lomhulladék elszállítása, a megjelölt időponthoz képest későbbi kihelyezésből fakadóan hiusul meg, úgy a szolgáltatást Cégünk a rendelkezésre állásból fakadóan teljesítettnek minősíti.
Visszaigazolt időpont módosítását a megjelölt szállítási időpontot megelőző 48 órában kell kezdeményezni. ellenkező esetben Cégünk megkísérli a lomhulladék begyűjtését, melyet akkor is teljesítettnek tekint, amennyiben az Ingatlanhasználó elmulasztotta a lomhulladék kihelyezését.
Együttműködésüket köszönjük!
Kihelyezhető hulladékok
Az ingatlanokban keletkező olyan szilárd hulladék, melyek méretüknél fogva nem helyezhetőek el a kukákban, illetve a rendszeres hulladékszállítás alkalmával nem szállíthatók el (pl. bútor, matrac, kerti berendezés, játékok, stb.).
Nem kihelyezhető hulladékok
Háztartási (kommunális hulladék), állati vagy növényi eredetű szerves hulladék, folyékony halmazállapotú hulladék, építési-bontási hulladék, tűz- és robbanásveszélyes hulladék, akkumulátorok, veszélyes hulladéknak minősülő anyagok, festékek, vegyszerek, palatető, szigetelő anyagok és minden olyan hulladék, amely a begyűjtés során veszélyezteti a begyűjtést végző dolgozók testi épségét, egészségét, továbbá nem esik az előbbiekben felsorolt veszélyességi kategóriába, és méreténél fogva a kukaedényzetbe belefér.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
1.) Miért nem ürítették ki a kukaedényzetből a szemetet?
Ennek több oka is lehet:
- Nem lett időben kihelyezve az edényzet. A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF előírásai értelmében az edényzeteket az ürítés napján, legkésőbb reggel 06:30 óráig kell kihelyezni az ingatlan elé. Kérjük fokozottan ügyeljenek a megadott időpontra, ugyanis gyűjtőjárataink érkezési idéjét sok tényező befolyásolhatja.
- Nehéz a kuka, azaz az edényzet súlya meghaladta MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF előírásaiban meghatározott tömeget.
- A hulladékgyűjtő célgépjármű nem tudta megközelíteni az edényzetet, pl. építkezés, parkoló autók, egyéb akadályok, útviszonyok miatt
- Beleszorult belefagyott a kukába a szemét, melynek oka lehet, hogy a gyűjtőedényben olyan nedves hulladékot helyeztek el, amely az edényben összetömörödött vagy befagyott, illetve az edényben lévő hulladékot úgy összepréselték, hogy emiatt az edényt üríteni nem lehet.
Az elmaradt begyűjtéssel kapcsolatos ügyfeles jelzéseket minden esetben kivizsgálja társaságunk, azonban felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF értemében, az elmaradt szemétszállítást társaságunk nem köteles pótolni, amennyiben az nem az említett ÁSZF értelmében kerül kihelyezésre. (Későn kerül kihelyezésre; a meghatározott súlykorlátot meghaladó mennyiség került az edényzetbe; tiltott, háztartási vegyes hulladék közé nem helyezhető hulladék került az edényzetbe; stb.)
2.) Értesítőt kaptam, hogy nem megfelelő a matrica, mi a teendő?
A megfelelő matricát pótolni szükséges az ARIES Nonprofit Kft. ügyfélszolgálatán. Amíg nem a megfelelő matrica van a gyűjtőedényzetre felragasztva, addig társaságunk minden esetben értesítőt hagy a matrica kezelésére vonatkozóan. A matrica átvétele, cseréje gyorsan megoldható, csupán pár percet vesz igénybe ügyfélszolgálatunkon.
3.) A kukáról miért vették le a zsákot?
„A fő probléma abból adódik, hogy az emberek úgy gondolják, ha az egyik héten kevesebb hulladékot szállítanak el, akkor annyival többet rakhatnak ki a következő héten, még ha az a mennyiség nem is fér el teljesen a gyűjtőedényzetbe, és nem lehet azt normálisan lezárni.”
Társaságunk kizárólag a szolgáltatás igénybevételének regisztrációja során megjelölt és a regisztrációs matricán is feltűntetett űrmértékű edényzeteket köteles leüríteni, melyek kizárólag lezárt fedéllel kerülhetnek ki közterületre ürítés céljából. Ennek fő oka a közterület szennyezésének elkerülése. Ebből kifolyólag a lezárt edényzetre, vagy mellé nem helyezhető hulladék.
Abban az esetben, ha a kirakható hulladék mennyiségen felül többlet hulladék keletkezik, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
- Az ARIES Nonprofit Kft-től a plusz hulladék gyűjtésére szolgáló, kék színű zsákok vásárlására van lehetőség, melyet minden esetben elszállítunk (kuka tetejéről is).
- A keletkező hulladékmennyiség elosztásával elkerülhető az, hogy ne csukódjon le a kuka teteje, hiszen nem minden héten keletkezik ugyanakkora mennyiségű hulladék.
- Az egyik legjobb megoldás a szelektív hulladékgyűjtés. A papír, műanyag, üveg és a fém italos dobozok külön gyűjtésével nagymértékben csökkenthető a keletkező hulladék térfogata és még a környezetterhelést is csökkenthetjük, hiszen így a hulladék egy részét újra fel lehet használni, nem az összes mennyiség kerül a hulladéklerakóba elhelyezésre.
4.)Hogyan lehet lemondani a szemétszállítást?
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatást megszüntetni,lemondani a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény értelmében nem lehet, annak kötelező igénybevétele miatt, azonban lehetőség van a szolgáltatás szüneteltetésére abban az esetben, amennyiben az ingatlant nem használják, így annak lakatlansága fennáll. Ha az ingatlan lakott, a hulladékgazdálkodási jogszabályi értelmében a szemétszállítási szolgáltatás igénybevétele kötelező.
A szolgáltatás szüneteltetését szüneteltetési kérelem – lakatlan nyilatkozat kitöltésével lehet igényelni. Az ingatlan lakatlanságát utólag, tárgyév november 30-ig a közmű szolgáltatóktól, azaz a vízi közművektől vagy a villamos energia szolgáltatóktól kért, nulla fogyasztást mutató, bizonyító igazolással kell alátámasztani. Igazolás hiánya esetén a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF értelmében a Szolgáltató visszamenőlegesen kiszámlázhatja az érintett időszakot.
5.) Miért kötelező a szolgáltatás igénybe vétele?
A hulladékgazdálkodással kapcsolatosan több esetben felmerül ügyfeleink részéről az a kérdés, hogy a szolgáltatás igénybe vétele miért kötelező?
Az alábbiakban szeretnénk segítséget nyújtani Önnek abban, hogy a hulladékszállítási szolgáltatás kötelező igénybevételének milyen jogszabályi háttere van és mi annak az oka:
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás eltér a többi közszolgáltatástól (víz, áram stb.), speciális jellege két tényezőre vezethető vissza. Az egyik az, hogy a keletkezett hulladék mennyisége a jelenleg alkalmazott technológiával nem mérhető, a másik a környezetvédelmi és közegészségügyi követelmények érvényesítése. A kötelező hulladékszállítási szolgáltatás igénybevételéhez KÖZÉRDEK fűződik, hiszen a közegészségügyi, járványügyi veszélyek megelőzése és a településtisztaság biztosítása a lakóközösség egésze szempontjából fontos szempont.
A fenti okokból kifolyólag a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény az alábbiakat írja elő:
2.§ 27. hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás;
A szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos kötelezetségeket és jogosultságokat a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény valamint a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF részletezi
6.) Milyen hulladékfrakciók kerülnek a házhoz menő, elkülönített hulladékgyűjtés során elszállításra?
Társaságunk elszállítja ügyfeleitől a PET, HDPE műanyag, fém italos és konzervdobozok, valamint papír szelektív hulladékot a családi házas övezetekben házhoz menő hulladékbegyűjtés keretén belül.
A sárga színű PET felirattal ellátott ARIES-es zsákba kizárólag PET, HDPE műanyag, fém italos és konzervdoboz gyűjthető. A szelektív papír hulladék gyűjtésére átlátszó, 60 literes, kék színű felirattal ellátott zsákot biztosítottunk.
A társasházi szelektív hulladékgyűjtő edényzetek ürítése a társaságunk által közzétett, tárgyévre vonatkozó naptárban megjelölt heteken végezzük, azonban a már ismert heti két alkalommal történő háztartási hulladék gyűjtéssel szemben, a szelektív hulladékgyűjtő edényzetek heti egy alkalommal, a hét második felében esedékes ürítési napon kerülnek elszállításra.
7.) Nem kaptam 2024. évi matricát:
Továbbra is a 2023. évi regisztrációs matrica kerül alkalmazásra visszavonásig. A matrica esetleges sérülése esetén társaságunk csere matricát biztosít ügyfeleinek, díj ellenében központi ügyfélszolgálatunkon.
8.) Mit tegyek ha nem kaptam szelektív csere gyűjtőzsákot:
Szelektív gyűjtőzsákot ügyfélfogadási időben az ügyfélszolgálaton, azon kívül pedig cégünk portaszolgálatán is igényelhet. Telefonon történt bejelentés esetén a soron következő szemétszállítási napon, kollégáink is ki tudják szállítani az igényelt szelektív hulladékgyűjtő zsák mennyiséget ügyfeleink számára.
- „Napraforgó” I. sz. Óvoda – Hulladékgazdálkodásért díj 2014 – Kulturális kategória
- Illegális hulladéklerakás megelőzése
- Telephely látogatások
KÖRNYEZETTUDATOS SZEMLÉLETFORMÁLÁS:
A környezetvédelmet kiemelt fontosságú feladatként kezeli cégünk. Célunk, hogy a környezettudatos magatartás széles körben történő elterjedését segítsük a szolgáltatási területünkhöz tartozó településeken, melyhez az alábbiakat tettük és tesszük folyamatosan: A szolgáltatási területünkhöz tartozó önkormányzatok és cégünk megállapodást kötött arra vonatkozóan, hogy a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére együttműködik. Az együttműködés során évente egyszer oktató napot szervezünk az óvónők és a pedagógusok részére. Az oktató napon a szelektív hulladékgyűjtés aktuális állapotáról és annak fejlesztéséről tartunk egyeztetést, ahol szívesen vesszük az ötleteket, javaslatokat.
Az óvodákban évente mesejáték előadás során ismertetik a színészek a gyerekekkel a szelektív hulladékgyűjtés menetét, kiemelt szerepét. Az iskolák, óvodák minden évben igény szerinti mennyiségben kifestő könyveket, mesekönyveket és különböző, a szelektív hulladékgyűjtés megismerését segítő kiadványokat kapnak ajándékba. Évről-évre nagy örömmel fogadják és használják ezeket az anyagokat mind az iskolások, mind a kis óvodások.
Az elmúlt években saját szerkesztésű tájékoztató anyagokkal (pl. Hulladék Híradó, Szelektív Info) is elláttuk ügyfeleinket annak érdekében, hogy a hasznos információk és a szolgáltatással kapcsolatos változások évközben, folyamatosan eljussanak hozzájuk.
Cégünk saját kiadású újsággal is rendelkezik, melynek címe KÖZ- Szolgálat. Ebben a lapban a hulladékkezeléssel kapcsolatos tájékoztatások mellett a cég további szolgáltatásait érintő információk (Távfűtés, Városgondozási feladatok) is helyet kapnak. Cégünk a telephelyén telepített kommunális hulladék átrakó-állomás üzemeltetésének kezdete óta felkínálja a lakosságnak a telephely látogatását, melyet a szelektív hulladékgyűjtés bevezetésével egy időben az oktatási intézmények felé folyamatosan hirdetünk. A látogatások alkalmával szakmai útmutatót és betekintést nyújtunk a kommunális, illetve a szelektív hulladék útjáról, azok kezelési technológiájáról.
Ezúton is felhívjuk honlapunk látogatóinak szíves figyelmét arra, hogy előre egyeztetett időpontban várjuk Önöket egy kis telephelyi kirándulásra.
A szelektív hulladék mennyiségünk növelésének érdekében folyamatosan bővíti cégünk a díjmenetes elhelyezési lehetőséget. A szelektív gyűjtőszigeteken induláskor a papír, műanyag, fehér üveg és vegyes üveg frakciók voltak gyűjthetők. Időközben az üvegek keveredése miatt a fehér üveg edényzetet átcímkéztük fém alumínium hulladékosra, a zöld színes üveges konténer pedig vegyes üveges lett. A fém hulladék elhelyezhetősége mellett, bővítettük a telephelyünkön díjmentesen fogadható anyagokat az elektromos hulladékokkal. Később igény merült fel a lakosság részéről az éves egyszeri házhoz menő gyűjtés mellett a zöldhulladék év közbeni díjmentes elhelyezhetőségére is.
A lakossági kérések teljesítését kiemelten kezeli cégünk, így megszerveztük, hogy havonta egyszer minden hónap utolsó pénteki napján, Szigetszentmiklóson 100 kg/háztartás mennyiség 8.00-17.00 óra között, Szigethalom és Halásztelek településeken mennyiségi korlát nélkül 14.00-17.00 óra között díjmentesen elhelyezhető a zöldhulladék. A szolgáltatási területünkhöz tartozó településeinken kihelyezett gyűjtéssel minden ügyfelünknek biztosítjuk ezt a lehetőséget..
A karácsonyi ünnepek után minden háztartásban problémát jelent a karácsonyfa elszállíttatása. Cégünk a családi házas övezetben házhoz menő gyűjtéssel, a társasházaknál gyűjtőpontos gyűjtéssel január elejétől folyamatosan, díjmentesen elszállítja a fenyőfákat. Természetesen a begyűjtött fenyőfákat épp úgy, mint az év közbeni zöldhulladékot újra hasznosítás céljából a tököli komposztálóba juttatjuk el.
A házhoz menő zsákos szelektív hulladékgyűjtést minden második héten végzi cégünk. A szállítási heteket a tájékoztató kiadványainkban meghirdetjük ügyfeleink felé. Az utóbbi három évben a szélesebb körű és biztos tájékoztatás érdekében évvégén, a szolgáltatási számlával egy időben, egy naptárt adunk át ajándékba partnereinknek, a szelektív PET hulladékgyűjtő hetek kiemelt megjelölésével. 2015. március 1-jétől bevetetett papír gyűjtésének időpontja – havi egy alkalom – kék színnel szerepel a naptárban. Örömmel vettük a naptárra vonatkozó pozitív visszajelzéseket a lakosság részéről.
A környezetünk védelméért alakult civil szervezetekkel való együttműködést nagyon fontosnak tarjuk. Évről-évre támogatjuk akcióikat, melyek környezetünk tisztaságára irányulnak. A legutóbbi rendezvény egy frissen alakult civil szervezet részéről, egy hétvégi szombati napon rendezett Családi Nap volt. A rendezvényen a sport, az egészség, és a közbiztonság mellett kiemelt szerepet kapott a környezetvédelem. Meghívásunkra a környezetvédelmi sátorban hulladékhasznosító partnerünk az FE-Group Invest Zrt. kollégái tartottak játékos foglalkozást a szelektív hulladékgyűjtésről. Cégünk a legújabb több funkciós, speciális hulladékgyűjtő célgép kiállításával nagy örömöt szerzett a gyerekeknek. Ők nem csak megtekinthették, hanem felmászhattak a vezetőfülkébe, felállhattak a fellépő lépcsőre és ezt nagy lelkesedéssel meg is tették.
Tisztelt Ügyfeleink!
A környezetvédelmi törekvéseket és a jogszabályi előírásokat szem előtt tartva célul tűztük ki, hogy Önökkel együttműködve, a települési szilárd hulladék minél nagyobb mértékű hasznosítása megtörténjen.
Ettől az időponttól kezdődően az átlátszó, 120 literes PET (üdítős, ásványvizes palack) és HDPE (öblítős flakon) műanyag hulladékok gyűjtésére rendszeresített zsákban a FÉM ITALOS DOBOZOK is elhelyezhetők. Jelen gyűjtési rendünknek megfelelően kéthetente, páratlan heteken szállítjuk el az ingatlanok elől a megtelt zsákokat. További módosítás, hogy a TETRA PAK italos karton hulladékot szintén a 120 literes, átlátszó, sárga felirattal ellátott zsákban vagy ’műanyag hulladék’ felirattal ellátott hulladékgyűjtő edényzetben kell elhelyezni.
A PAPÍR HULLADÉK (újságpapír, szórólap, könyvek, füzetek) gyűjtésére átlátszó, 60 literes, kék színű felirattal ellátott zsákot biztosítottunk minden ingatlanhasználó részére. A papír hulladékot havonta egyszer, előre meghirdetett időpontokban gyűjtjük be. A hulladék elhelyezésének és begyűjtésének módjáról tájékoztató anyagot juttattunk el minden háztartásba, mely szerint a vegyes papír hulladékot a 60 literes zsákban kell kihelyezni, míg a kartonpapír hulladékot kötegelve, a zsák mellé lehet elhelyezni. A papír hulladékot 2024. évben az alábbi ütemezés szerint gyűjtjük be:
2024. évi szelektív hulladék begyűjtési időpontok
Lehetősége nyílik ügyfeleinknek a szelektív hulladékok edényzetben történő gyűjtésére is. Az erre alkalmazott edényzet biztosítása ügyfeleink feladata, az edényzet kiválasztásánál azonban ügyelni kell arra, hogy az megfeleljen a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF-jében ismertetett szabványnak. Amennyiben edényzetet kívánnak alkalmazni a szelektív hulladék gyűjtésére, azt minden esetben jelezzék társaságunk ügyfélszolgálatán regisztráció céljából, és az edényzeteket jól látható módon, jelöljék meg, mint például „PET” vagy „PAPÍR” esetleg „ZÖLD” hulladék felirattal.
Szelektív hulladékgyűjtésnek nevezzük azt a folyamatot, amikor valaki a háztartásában keletkező, a számára már felesleges, de hasznosítható anyagokat külön gyűjti, és megfelelő módon adja tovább hasznosításra, ipari feldolgozásra.
A szelektív hulladékgyűjtés célja:
- A másodnyersanyagok (pl.: papír, üveg) kinyerése és hasznosítása, ezáltal a természeti erőforrások kímélése.
- A lerakóba kerülő hulladék mennyiségének csökkentése.
- Környezetünk védelme, annak terhelésének és szennyezettségének csökkentése.
A szelektíven gyűjtött háztartási szilárd hulladék értékes, hiszen újrahasznosítható másodnyersanyag keletkezik belőle, amit újra fel lehet használni termékgyártáshoz (pl.: papírból újra papír).
A szelektív hulladékgyűjtés sikerességének alapja, hogy minden fajta másodnyersanyagot a lehető legtisztábban adjunk tovább hasznosításra!
Szigetszentmiklósi társasházi lakóközösségek edényzettel történő szelektív papír és üveg begyűjtése:
A társasházi szelektív hulladékgyűjtő edényzetek ürítése a társaságunk által közzétett, 2024. évi tájékoztatóban megjelölt heteken végezzük, azonban a már ismert heti két alkalommal történő háztartási hulladék gyűjtéssel szemben, a szelektív hulladékgyűjtő edényzetek heti egy alkalommal csütörtöki napon kerülnek elszállításra.
A papíros és az üveges gyűjtőedényzetek ürítése csütörtöki napokon zajlik (mely edényzeteket reggel 6:30 óráig kell kihelyezni a közút mellé, forgalmat nem akadályozó módon) az előzetesen kiküldött tájékoztatóban megtalálható ütemezés szerint.
A házhoz menő szelektív vegyes papírhulladék gyűjtésére szürke színű, kék fedeles, 240 literes kukaedényzetek kerülnek alkalmazásra.
A házhoz menő vegyes üveghulladék gyűjtésére zöld színű, 240 literes kukaedényzetek kerülnek alkalmazásra.
A szelektív PET és HDPE, valamint fém alumínium hulladék frakciók gyűjtésére pedig 120 literes zsákot lehet kérni a közös képviselőtől.
Családi házas és üdülő övezetből történő, lakossági, zsákos szelektív műanyag hulladék előírás szerinti begyűjtése:
A PET-es zsákok begyűjtése kéthetente /páratlan héten/, a kommunális hulladékszállítási napon történik külön hulladékgyűjtő célgép alkalmazásával. A zsákokat a vegyes, kommunális hulladék tárolására szolgáló kukaedényzettől kissé távolabb, reggel 6:30 óráig kell kihelyezni az ingatlan elé.
Az elszállított PET-es zsákok helyett a begyűjtött mennyiséggel megegyező darabszámot hagyunk a helyszínen. Amennyiben az kevesebb vagy egyáltalán nincs meg, úgy ügyfeleink részére a központi ügyfélszolgálatunkon (2310 Szigetszentmiklós, Határ u. 12-14.) díjmentesen rendelkezésre bocsátjuk a megfelelő mennyiséget.
Ezúton hívjuk fel ügyfeleink figyelmét, hogy az átlátszó, sárga színű PET felirattal ellátott ARIES-es zsákok kizárólag PET és HDPE palackok, valamint alumínium üdítős és sörös dobozok, továbbá konzerv dobozok és TETRA PAK italos karton hulladék gyűjtésére szolgálnak. A PET palackok többnyire az üdítős, ásványvizes flakonok, míg a HDPE flakonok általában a különböző színű öblítős palackok. A két anyag közötti különbség jól szemrevételezhető, ugyanis a PET-es palack alján egy kidudorodó pötty van, míg a HDPE palack alján egy, a gyártástechnológiából eredő „varrat” található. A más gyártástechnológiai jellemzőkkel rendelkező műanyagok PET zsákos gyűjtésre nem alkalmasak.
Kérjük, hogy a fent megnevezett műanyagfajtákon kívül semmilyen más összetételű műanyagot ne helyezzenek el a PET-es zsákba, mert a nem megfelelő tartalmú zsákokat nem áll módunkban elszállítani.
Szelektív hulladékok kukaedényzetben történő gyűjtése
Szolgáltatási területünkön lehetőséget biztosítunk a szelektív hulladékok kukaedényzetben történő gyűjtésére az alábbiak szerint:
- Sárga színű, vagy „Műanyaghulladék” felirattal ellátott gyűjtőedény: PET, HDPE műanyagok és alumínium italos dobozok, alumínium konzervdobozok és azok fedelei, valamint TETRA PAK italos karton hulladék,
- Kék színű, vagy „Papírhulladék” felirattal ellátott gyűjtőedény: vegyes papír (karton dobozok, újságpapírok, magazinok, stb.)
- Barna színű, vagy „Zöldhulladék” felirattal ellátott gyűjtőedény: zöldhulladék.
A szelektív hulladékok gyűjtésére kizárólag 120 l-es kukák alkalmazhatóak, melyeket ügyfeleinknek kell beszerezniük. Ahhoz, hogy egy adott ingatlantól a jövőben ne gyűjtőzsákos rendszerben, hanem kukaedényzetből történjen az elkülönítetten gyűjtött hulladék elszállítása, kérjük, hogy a gyűjtőedény beszerzéséről társaságunkat írásban értesíteni szíveskedjenek.
A szelektív hulladék átvételi helyen történő elhelyezés:
A szelektív műanyag és papír hulladékot egész év folyamán, H- P 7.00-17.00 óráig, Szombat: 8.00-14:00 óráig korlátlan mennyiségben szállíthatják be az ARIES Nonprofit Kft. 2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14 sz. alatt üzemelő átrakó-állomására. Üveghulladékot ugyan itt, társaságunk központi telephelye melletti parkolóban tudják leadni, mely a hét minden napján nyitva tart reggel 6:00 órától este 22:00 óráig.
Amennyiben az összegyűjtött szelektív anyagok helyes elhelyezésével kapcsolatban kérdése merülne fel, úgy munkatársaink, Társaságunk portáján állnak szíves rendelkezésükre.
A szelektív haszonanyag átvételi hely alkalmazásánál kérjük, az alábbi előírásokat szíveskedjenek betartani:
- A szelektíven gyűjtött haszonanyagokat kizárólag ömlesztett formában helyezzék el a konténerekben.
- Abban az esetben, ha személygépjárművel érkezett, úgy a szelektív átvételi hely igénybevételi ideje alatt kérjük ügyeljen arra, hogy a Határ úti és a parkoló irányába haladó forgalmat ne akadályozza.
Amennyiben Társaságunk, a gyűjtőkonténerek ürítése során a fent felsorolt szelektív haszonanyagoktól való eltérést (illegális hulladék elhelyezést) tapasztalt, akkor a 0-24 órában üzemelő kamera felvételein keresztül kivizsgálja az esetet és annak bizonyító erejű felvételei alapján hatósági eljárást kezdeményez az elkövető/elkövetők ellen.
Szigethalomi üveggyűjtő pontok:
1. Gyümölcshalom parkoló (Mű út hrsz. 5246/6)
2. Szigethalom Egyesített Népjóléti Intézmény (Rákóczi Ferenc u. 147.)
3. Szent István Általános Iskola parkoló (Szabadkai u. 64.)
4. Dunasoron a Bogrács utcával szembeni parkoló (Dunasor)
5. Móra Ferenc utca és a Szabadkai út kereszteződése
6. Kossuth Lajos utca József Attila utca kereszteződése
Halászteleki üveggyűjtő pontok:
1. Ősz u. – Nap u.
2. Iskola u. – Barátság u.
Helyi szelektív gyűjtési eljárás:
KÉK SZÍNŰ PAPÍR konténerbe tehető hulladékok:
- újságpapír
- könyv, telefonkönyv
- papírzacskó, boríték
- reklám újság
- élelmiszerdobozok (pl.: müzlis)
- iroda- és géppapír, leporelló
- összehajtott karton
- italos karton doboz (tetra-pack)
PAPÍR konténerbe NEM tehető hulladékok:
- címke, matrica
- indigó, faxpapír
- kötöző zsinór
- celofán, cellux
SÁRGA MŰANYAG konténerbe tehető hulladékok:
- üdítős PET palack és kupakja ásványvizes PET palack és kupakja
- öblítős műanyag flakon
- alumínium sörös- és italos dobozok üveg
- kiöblített alumínium konzerv dobozok
- alumínium záró kupak
MŰANYAG konténerbe NEM tehető hulladékok:
- motorolajos flakonok
- zsíros, olajos, vegyszeres, festékes dobozok, flakonok
ZÖLD SZÍNŰ konténerbe VEGYES ÜVEG tehető:
- fehér és színes italos üveg
- fehér és színes bébiételes üveg
- fehér és színes befőttes üveg
VEGYES ÜVEG konténerbe NEM tehető:
- Ablaküveg
- kerámia
- tükör
- TV képcső
- villanykörte
- szélvédő
- kristály
- katedrál üveg
Mi történik a szelektíven gyűjtött hulladékkal:
Az újság papír minden tonnája kb. 12 fát kímél meg a kivágástól. A használt papírból jó minőségű hajtogatott kartondobozok, konyhai papírtörlő kendők, írólapok, füzetek készülnek.
A begyűjtött műanyagot célgépeink az újrahasznosítás helyére szállítják, ahol aprítják és a műanyag darabkákat vegyszerek segítségével megtisztítják, majd granulálják. Az így nyert félkész terméket többek között palackok, műanyag kerti székek, virág ládák és csövek előállításához használják fel újra.
A különgyűjtött üveget tisztítás után aprítják, zúzzák. Ezt követően a válogatóban mágnes segítségével eltávolítják belőle a fémdarabkákat. Ezután az üvegdarabokat beolvasztják és formába öntik, azaz új termékeket készítenek belőle a csomagolóipar számára.
Dokumentum neve | Kiegészítő információk | Fájlméret | Közzétéve | |
---|---|---|---|---|
Társasházi Tájékoztató 2022 Szigetszentmiklós Letöltés Megtekintés | – nincs – | 317.44 KB | 2022.01.24. | |
Szelektív hulladékgyűjtés tájékoztató 2022. Halásztelek Letöltés Megtekintés | – nincs – | 317.44 KB | 2021.12.23. | |
Szelektív hulladékgyűjtés tájékoztató 2022. Szigetszentmiklós Letöltés Megtekintés | – nincs – | 317.44 KB | 2021.12.23. | |
Szelektív hulladékgyűjtés tájékoztató 2022. Szigethalom Letöltés Megtekintés | – nincs – | 317.44 KB | 2021.12.23. | |
Társasházi Tájékoztató 2023 Szigetszentmiklós Letöltés Megtekintés | – nincs – | 62 KB | 2023.01.23. | |
Szelektív hulladékgyűjtés tájékoztató 2023. Halásztelek Letöltés Megtekintés | – nincs – | 68 KB | 2023.01.23. | |
Szelektív hulladékgyűjtés tájékoztató 2023. Szigetszentmiklós Letöltés Megtekintés | – nincs – | 67 KB | 2021.12.23. | |
Szelektív hulladékgyűjtés tájékoztató 2023. Szigethalom Letöltés Megtekintés | – nincs – | 67 KB | 2021.12.23. |
Tisztelt Ügyfeleink!
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletalapján az alábbi tájékoztatást nyújtjuk az Önök számára:
AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL ELTÉRŐ SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
5. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás
9. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót
a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;
> A hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a hulladékról szóló, 2012. évi CLXXXV. törvényben, annak végrehajtási rendeleteiben, valamint az arra épülő helyi önkormányzati rendeletben rögzített előírások szerint látjuk el. Bővebb információt a „Jogszabályok” pontja alatt találhatnak:
b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről;
> Tájékoztatást honlapunk „Kapcsolatok” menüpontja, vagy az alábbi linkre kattintva nyújtunk: Kapcsolatok
c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;
> Tájékoztatást honlapunk „Szolgáltatási díjak” pont alatt nyújtunk.
d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;
> Tájékoztatást a „Szolgáltatási díjak” menüpontban található „Számlázás” almenü alatt nyújtunk.
e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;
> Információt a honlapunk „Jogszabályok” pontja alatt találhatnak.
f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;
> Társaságunk és a nem természetes személy ügyfeleink között köttetendő megállapodások során az aláírást megelőzően egyéni megbeszélés szerint történik a szerződéskötés, melyben egyértelműsítve kerül rögzítésre a szerződés időtartama (lásd lejjebb), valamint a szerződés megszüntetésének feltételei (ügyfél részéről 1 hónappal a felmondást megelőzően írásos formában, vagy elektronikus úton kell jelezni a felmondás szándékát).
g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;
> Cégünk a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybe vételére vonatkozóan határozatlan időre köt szerződést, az jellemzően a hatóság által meghatározott díjváltozás esetén kerül módosításra.
h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;
> Cégünk a digitális adattartalmakat bizalmasan, minden esetben az adatvédelmi törvénynek megfelelően kezeli, azokat harmadik fél számára nem adja ki.
i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;
> Lásd feljebb.
j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.
> Tájékoztatásul közöljük, hogy esetleges panasza esetén az 1997. évi CLV. számú – a fogyasztóvédelemről szóló – törvény 17/A. § (8) bekezdése alapján az alábbi hatóságok vagy testület eljárását kezdeményezheti:
> Szigetszentmiklós Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal (2310 Szigetszentmiklós, Kossuth Lajos u.2.)
> Szigethalom Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal (2315 Szigethalom, Kossuth Lajos u.10.)
> Halásztelek Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal (2314 Halásztelek, Posta köz 1.)
> Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-magyarországi Regionális Felügyelőség (1052 Budapest, Városház u. 7.)
> Pest Megyei Kormányhivatal Szigetszentmiklósi Járási Hivatal (székhely és levelezési cím: 2310 Szigetszentmiklós, ÁTI Sziget Ipari Szolgáltató Központ 1/a. épület, telefonos elérhetőség: 06-24-887-440, fax: 06-24-887-405, internetes elérhetőség: jarasihivatal.szigetszentmiklos@pest.gov.hu)
(2) A vállalkozást nem terheli az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon információk vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak.
(3) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti tájékoztatást a vállalkozás a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.
> Cégünk az általa forgalmazott termékekre csereszavatosságot vállal.
10. § Nem kell alkalmazni a 9. §-t az olyan mindennapi élet szokásos szükségleteinek fedezése körébe tartozó kisebb jelentőségű szerződésre, amelyet a szerződéskötés időpontjában teljesítenek.
Tisztelettel:
ARIES Nonprofit Kft.
Dokumentum neve | Kiegészítő információk | Fájlméret | Közzétéve | |
---|---|---|---|---|
NHKV Zrt. tájékoztatója a díjhátralékok és a lakosság terheinek csökkentéséről.pdf Letöltés Megtekintés | – nincs – | 133.12 KB | 2018.06.29. |
- Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség által kiállított minősítő okirat, ISO minősítések
- Békéltető testületek
- Alkalmazott hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjak – Környezetgazdálkodás menüpont Szolgáltatási díjak pontja
- Közszolgáltatási tevékenység során kötelezően alkalmazandó jogszabályok – Környezetgazdálkodás menüpont Jogszabályok pontja
- Panaszkezelés
- Fogyasztóvédelmi szervek
- Egyéb általános szerződési feltételek
- Ügyfélszolgálat elérhetősége, működése
Közszolgáltatási területre vonatkozó adatok (KSH):
- Szigetszentmiklós
- Köztisztaság
- Szigethalom
- Halásztelek
- Közszolgáltatói hulladékgazdálkodási terv
- Lomtalanítással kapcsolatos adatok, információk – Környezetgazdálkodás menüpont Lomtalanítás pontja
- Cégadatok
- Közszolgáltatás földrajzi elhelyezkedés
- Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység engedélyei
- Adatvédelmi szabályzat
Környezetgazdálkodási Egységünk vállalja a lakossági és közületi partnerek részére:
háztartási hulladék és háztartási hulladékhoz hasonló szilárd hulladék szállítását
építési-bontási törmelék szállítását
egyéb darabos nem veszélyes hulladék nyitott és zárt konténerben való szállítását
A konténeres szállítás és a hulladék ártalmatlanítási díja a Szolgáltatási díjak pont alatt érhető el.
Rendelhető konténerek:
3 m3-es nyitott
5 m3-es nyitott
6 m3-es nyitott
Konténer kihelyezés megrendelése:
Tel.: 06/24-367-166/131 mellék
Személyesen:
„ARIES” Nonprofit Kft. központi ügyfélszolgálati irodájában (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.)
Hulladék elhelyezés az ARIES Nonprofit Kft. telephelyén
Az ARIES Nonprofit Kft. telephelyén (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.), az átrakó állomáson magánszemélyek, gazdasági társaságok, intézmények részéről lomhulladék, zöldhulladék és elektronikai hulladék fogadására a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. jelenlegi rendelkezései alapján jelenleg nincs lehetőség.
Amennyiben tisztelt Ügyfeleinknél – a házhoz menő, rendszeres hulladékszállításon felül – vegyes háztartási-, vagy lomhulladék keletkezik, annak elszállítása érdekében javasoljuk, hogy szíveskedjenek felvenni a kapcsolatot az „ARIES” Nonprofit Kft. Ügyfélszolgálatával a https://arieskft.hu/kapcsolat oldalon megtalálható elérhetőségek egyikén az esetleges konténerigénylés, vagy a díj ellenében, társaságunk központi telephelyén leadható hulladékokkal kapcsolatos tájékoztatás érdekében.
A lakosság részére lakcímkártya felmutatásával országosan bármelyik hulladékudvar szolgáltatásai igénybe vehetők, területi megkötés nélkül.
A szolgáltatási területünkhöz legközelebbi hulladékudvarok elérhetőségei:
Üzemeltető | Cím | Távolság Szigetszentmiklóstól | Becsült idő személygépkocsival |
BKM Zrt. | Budapest XXII. Nagytétényi u. 335 Tel.:06 1 700 7000 | 7 km | 15-20 p |
BKM Zrt. | Budapest XXI. Mansfeld Péter u. 86. Tel.: 06 1 700 7000 | 10 km | 20-25 p |
BKM Zrt. | Budapest XVIII. Besence u 1/a Tel.: 06 1 700 7000 | 14 km | 20-30 p |
BKM Zrt. | Budapest XVIII Ipacsfa utca 14. Tel.: 06 1 700 7000 | 14 km | 20-30 p |
A fenti hulladékudvarok nyitva tartásáról és az átadható hulladékok köréről a következő linkeken tájékozódhatnak tisztelt Ügyfeleink:
https://www.fkf.hu/lakossagi-szelektiv-hulladekgyujto-udvar-xxii-nagytetenyi-ut-335
https://www.fkf.hu/lakossagi-szelektiv-hulladekgyujto-udvar-xxi-mansfeld-peter-u-86
https://www.fkf.hu/lakossagi-szelektiv-hulladekgyujto-udvar-xviii-besence-utca-1
https://www.fkf.hu/lakossagi-szelektiv-hulladekgyujto-udvar-xviii-ipacsfa-u-14
Díjmentes építési, bontási hulladék elhelyezés
Szigetszentmiklósi állandó lakosok számára lehetőség van éves szinten legfeljebb 1,3 tonna építési, bontási hulladék (bontott kerámia, tégla, cserép, csempe, betonelemek,) elhelyezésére az „ARIES” Nonprofit Kft. telephelyén az Önkormányzat által biztosított keretösszeg erejéig, hétfőn, kedden, szerdán és pénteken 7.00-17.00 óráig, lakcímkártyás regisztrálást követően. A gipszkarton, valamint az egyéb építőanyag díjmentesen nem szállítható be és a hullámpalát, mint veszélyes hulladékot nem áll módunkban befogadni.
Díjmentes szelektív hulladék elhelyezés
Jelenleg Társaságunk telephelyére (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.) díjmentesen a szelektív egyéb kevert csomagolási hulladék (PET palack, HDPE flakon, fém italos doboz, TETRA PAK italos karton), valamint a szelektív papír és karton csomagolási hulladék hétfőn, kedden és pénteken 7.00-17.00 óráig szállítható be. Az üveggyűjtő pont (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.) továbbra is igénybe vehető.
Elektromos hulladék:
Társaságunk központi telephelyén, 2023. július elsejével megszűnt a háztartási elektronikai hulladék leadási lehetősége.
Építési, bontási hulladék:
Szigetszentmiklósi állandó lakosok számára lehetőség van éves szinten max. 1,3 tonna ilyen jellegű hulladék (bontott kerámia, tégla, cserép, csempe, betonelemek,) elhelyezésére az „ARIES” Nonprofit Kft. telephelyén az Önkormányzat által biztosított keretösszeg erejéig, H-K-Sz-P 7.00-17.00 óráig (Csütörtök: ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL) lakcímkártyás regisztrálást követően. A gipszkarton, valamint az egyéb építőanyag díjmentesen nem szállítható be és a hullámpalát, mint veszélyes hulladékot nem áll módunkban befogadni.
Az 1,3 tonna meghaladó súly fölötti, továbbá a szigetszentmiklósi ingatlannal nem rendelkező ügyfeleink számára a fent nevezett hulladék díjköteles.
Szelektívhulladék átvétel:
A gyűjtőszigeteken, illetve a szelektív zsákos gyűjtésen kívül, bármilyen mennyiségben beszállíthatók a papír, műanyag, üveg és alumínium fém hulladékok munkaidőben az „ARIES” Nonprofit Kft. telephelyére.
Vegyes háztartási hulladék:
2024. szeptember 9-vel kezdődően Társaságunk központi telephelyén (2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.) a papír és karton csomagolási hulladék, a PET és HDPE műanyag hulladék, valamint az üveg csomagolási hulladék díjmentes leadása mellett, lehetőség nyílik a háztartások életvitelszerű használata mellett keletkező háztartási vegyes hulladék, díj ellenében történő leadására.
Társaságunk átrakóállomásának nyitvatartási (és a háztartási hulladék fogadási) ideje:
hétfő 7:00-17:00
kedd 7:00-17:00
szerda 7:00-17:00
csütörtök: zárva
péntek 7:00-17:00
szombat, vasárnap: zárva
Tisztelt Ügyfeleink!
2024. január 1. – hétfői napon esedékes hulladék elszállítása 2023.12.30-án, szombaton történik
2024. március 15. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2024. március 29. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2024. április 1. – hétfői napon esedékes hulladék elszállítása 2024.03.30-án, szombaton történik
2024. május 1. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2024. május 20. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2024. augusztus 20. – keddi napon esedékes hulladék elszállítása 2024.08.17-én, szombaton történik
2024. október 23. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2024. november 1. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2024. december 25. – szerdai napon esedékes hulladék elszállítása 2024.12.28-án, szombaton történik
2024. december 26. – hulladék elszállításának rendjében nem lesz változás
2025. január 1. – szerdai napon esedékes hulladék elszállítása 2025.01.04-én, szombaton történik
DÍJMENTES ZÖLDHULLADÉK ELHELYEZÉSI LEHETŐSÉGEK
Az ARIES Nonprofit Kft. szolgáltatási területén idén a következő időpontokban szállítja el a zöldhulladékot:
Szigetszentmiklós:
- 2024. április 15-től 19-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. május 11. szombat
- 2024. június 8. szombat
- 2024. július 6. szombat
- 2024. augusztus 3. szombat
- 2024. szeptember 14. szombat
- 2024. október 12. szombat
- 2024. november 25-től november 29-ig a rendes hulladékszállítás napján
Szigethalom:
- 2024. április 29-30. és május 1-től 3-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. július 22-től 26-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. szeptember 16-tól 20-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. november 11-tól 15-ig a rendes hulladékszállítás napján
Halásztelek:
- 2024. április 29-30.. és május 1-től 3-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. július 22-től 26-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. szeptember 16-tól 20-ig a rendes hulladékszállítás napján
- 2024. november 30. szombat
A házhoz menő rendszerben történő begyűjtéseken túl a lakossági zöldhulladékot tárgyév március, június, augusztus és október hónapok utolsó pénteki napján díjmentesen lehet elhelyezni 14.30-17.30 óra között a kihelyezett konténerekben, vagy hulladékgyűjtő célgépekben az alábbi helyszíneken:
Szigethalmon a Rákóczi u. 147. szám alatt található Egyesített Népjóléti Intézmény – egykori laktanya – előtt található parkolóban
Halásztelken a Németh Ferenc Sportcentrumnál (2314 Halásztelek, Ősz utca)
A zsákolható zöldhulladék elszállítása kizárólag az „ARIES” NKft. ügyfélszolgálatán és a cégünkkel szerződésben álló üzletekben forgalmazott biológiailag teljesen lebomló, átlátszó, zöld színű Aries felirattal rendelkező, 110 liter űrtartalmú biohulladék gyűjtő zsák alkalmazásával történik. Továbbá az ágakat, gallyakat egy méteres darabokban kötegelve kérjük kihelyezni.
A fentieken túl felmerülő igény esetén a lakosság számára lehetőség van a zöldhulladék kukaedényzetben történő gyűjtésére, mely célra kizárólag 120 l-es Barna színű, vagy „Zöldhulladék” felirattal ellátott kukák alkalmazhatóak. Ez esetben a gyűjtőedényeket az ingatlantulajdonosoknak kell beszerezniük.
A biológiailag lebomló zsákok anyaga más, környezetkímélőbb mint a „hagyományos” zsákoké, ezért kérjük:
- ne terhelje túl, mert könnyebben elszakadhat, a nagyobb gallyakat ne a zsákba tegye, hanem kötegelve a zsákok mellé
- ne vásároljon indokolatlanul nagy mennyiségben a zsákokból, hogy ne következzen be idő előtt (a lebomló tulajdonság miatti) minőségromlás. A biológiailag lebomló zsákokban három hétig lehet tárolni a zöld hulladékot.
Biológiailag lebomló zöldhulladékos zsákot 398.- Ft/db áron ügyfélszolgálati irodáinkban az alábbi ügyfélfogadási időben tudja megvásárolni.
Szigetszentmiklós központi ügyfélszolgálat:
- 2310 Szigetszentmiklós, Határ u. 12-14. Tel.: 06-24/367-166/136, 151 mellék
- Hétfő: 07.00 – 19.00 óráig
- Kedd – Szerda: 07.00 – 18.00 óráig
- Csütörtök: ügyfélfogadás szünetel
- Péntek: 07.00 – 18.00 óráig
Szigethalom ügyfélszolgálat:
- 2315 Szigethalom, Kossuth L. u. 10. Hétfő: 15.00-17.00 óráig
Halásztelek ügyfélszolgálat:
- 2314 Halásztelek, II. Rákóczi F. u. 34. fszt/5. Kedd: 15.00-17.00 óráig
A biológiailag lebomló zsákokat forgalmazó üzletek elérhetőségéről az alábbiakban nyújtunk tájékoztatást:
Szigetszentmiklós:
B + B ABC Házprofil Bt. | Dr. Lengyel L. u. 26. |
Petrányi-Kosik Kft. | Árpád u. 44. |
Dunapart ABC | Tebe sor 4. |
Bakterház ABC | Csépi út 103. |
Gazdabolt | Gyári út garázssor |
Gazdabolt Sziget Szerelvény | Gyári út 17. |
Flobedo Kft. | Piac tér |
Reál ABC Agócsker 2002 Kft. | Gyári út 14. |
Hormann ABC | Ifjúság u. 1. |
Drogéria Voyager Bt. | Szent Miklós útja 16. |
Czi-La 2001 Bt. | Dunadűlő 4. |
Napfény ABC Burányi Józsefné | Napfény út 7. |
Házprofil Bt. | Dobó L. u. 32. |
Reál ABC Agócsker 2002 Kft. | Ősz u. 18. |
Vásár Market | Gyári út 9. |
Janari Pro Kft. | Bíró Lajos u. 51. |
Őstermelői piac | Bajcsy-Zsilinszky u. 53. |
Fekete Mihályné e.v. | Ősz u. 32. |
Szigethalom:
Regényi Tiborné e.v. Szép ABC | Szabadkai u. 175. |
Topezocorp Bt. Tükör ABC | Szabadkai u. 237. |
Vasi Market 21 Kft. | Erdő u. 6. |
Mencigár János e.v. | Széchenyi u. 13. |
Halásztelek:
Deluxe Market Kft. | Kossuth L. u. 1. |
ÜZLETEKBEN KAPHATÓ KÉK SZÍNŰ ZSÁKOK ALKALMAZÁSA:
A szolgáltatási területünkhöz tartozó településeken a köztisztasági rendeletek értelmében, minden ingatlantulajdonosnak kukaedényzetet kell alkalmazni, a keletkező hulladékuk gyűjtésére.
Az egy kukaedényzeten felül keletkező hulladékmennyiség gyűjtésére alkalmazható az üzletekben forgalmazott kék színű, 120 literes zsák, melynek ára tartalmazza a benne elhelyezett hulladék szállítási, és ártalmatlanítási költségét.
A zsákok alkalmazása nem mentesíti az ingatlantulajdonost a negyedéves díjfizetés alól.
KÉK SZÍNŰ ZSÁKOT FORGALMAZÓ ÜZLETEK:
Szigetszentmiklós:
- Flobedo Kft. (Konyhafelszerelés és ajándék üzlet, Piac tér 3528/59 hrsz.)
- Hormann ABC (Horváth-Store Kft. Ifjúság u. 1.)
- Drogéria (Voyager Bt., Szent Miklós út 16.)
- Real ABC (Agócsker 2002 Kft., Gyári út 14. és Ősz u. 18.)
- B + B ABC (HázProfil Bt., Dr. Lengyel L. u. 26.)
- HázProfil Bt. (Dobó I. u. 32.)
- Lakihegyi Mini ABC (Czi-La 2001 Bt., II. Rákóczi F. u. 115., a Skála utcánál)
- Bakterház ABC (Kovács Erika e.v., Csépi út 103.)
- Petrányi Kosik Kft., Minőségi közért (Árpád u. 44.)
- Fekete Mihályné Egyéni Vállalkozó, Papír-írószer, ajándék (Ősz u. 32.)
Szigethalom:
- Szép ABC (Regényi Tiborné e.v., Szabadkai u. 175.)
- Bodnár Patrik e.v. (Thököly u. 44.)
- Körmöczi Józsefné Egyéni Válallkozó (Szabadkai u. 71.)
- Vasi Market 21 Kft. (Erdő u. 6.)
- Topezocorp Bt, Tükör ABC (Szabadkai u. 237.)
- Mecingár János Egyéni Vállalkozó (Széchenyi u. 13.)
Halásztelek:
- Miki Vegyesker (Todo Vapor Kft., Somogyi Béla u. 52.)
- Georgi Diszkont (Popgeorgiev Nikoláné e.v., Kossuth L. u. 1.)
- ISTENES-MTÉ KFT. GAZDABOLT (II. Rákóczi F. u. 58/A)
A kék színű zsák központi ügyfélszolgálati irodánkban is kapható:
Központi ügyfélszolgálat:
2310 Szigetszentmiklós, Határ út 12-14.
Hétfő: 7 :00-19:00
Kedd, szerda, péntek: 7:00-18:00
Csütörtök: Ügyfélfogadás szünetel
A rendeletek értelmében Szigetszentmiklóson 2020. április 01-től, Szigethalmon 2020. június 1-től, míg Halásztelken 2020. június 11-től a zöldhulladékot biológiailag lebomló hulladékgyűjtő zsákban kell gyűjteni.
BIOLÓGIAILAG LEBOMLÓ ZSÁKOT FORGALMAZÓ ÜZLETEK:
Szigetszentmiklós:
- B + B ABC Házprofil Bt. (Dr. Lengyel L. u. 26.)
- Petrányi-Kosik Kft. (Árpád u. 44.)
- Dunapart ABC (Tebe sor 4.)
- Bakterház ABC (Csépi út 103.)
- Gazdabolt (Gyári út garázssor)
- Gazdabolt Sziget Szerelvény (Gyári út 17.)
- Flobedo Kft. (Piac tér)
- Reál ABC Agócsker 2002 Kft. (Gyári út 14.)
- Hormann ABC (Ifjúság u. 1.)
- Drogéria Voyager Bt. (Szent Miklós útja 16.)
- Czi-La 2001 Bt. (Dunadűlő 4.)
- Napfény ABC Burányi Józsefné (Napfény út 7.)
- Házprofil Bt. (Dobó L. u. 32.)
- Reál ABC Agócsker 2002 Kft. (Ősz u. 18.)
- Vásár Market (Gyári út 9.)
- Janari Pro Kft. (Bíró Lajos u. 51.)
- Őstermelői piac (Bajcsy-Zsilinszky u. 53.)
Simon Sándorné - Fekete Mihályné e.v. (Ősz u. 32.)
(Papír-írószer, ajándék)
Szigethalom:
- Regényi Tiborné e.v. Szép ABC (Szabadkai u. 175.)
- Topezocorp Bt. Tükör ABC (Szabadkai u. 237.)
- Vasi Market 21 Kft. (Erdő u. 6.)
- Mencigár János e.v. (Széchenyi u. 13.)
Halásztelek:
- Deluxe Market Kft. (Kossuth L. u. 1.)
(Georgi Diszkont)
Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a partnereink üzletpolitikáját befolyásolni nem áll módunkban, az általuk alkalmazott árakra nincs ráhatásunk.