Főoldal » Távhőszolgáltatás » GYIK - Gyakran Ismételt kérdések
A melegvizet az Aries-től kapom?
Nem. Cégünk csak a víz felmelegítését végzi. Magát a vizet a vízközmű hálózatból nyerjük, aminek ellenértékét a vízközmű szolgáltatónak fizeti.
Barna, koszos víz folyik a csapból! Ennek elhárítása nem az Aries dolga?
Cégünk csak a víz felmelegítését végzi. Magát a vizet a társasház a vízközmű hálózatból nyeri. A víz felmelegítése zárt rendszerben történik, emiatt annak minőségi paramétereire (a melegvíz hőmérsékletén kívül) nem is lehet ráhatásunk.
Meghibásodott vagy pontatlan a lakásban esetleg lépcsőházban található költségosztó vízórám / hőmennyiségmérőm. Az Aries-nek szolgáltat adatot, miért nem cseréli le?
A társasházban található összes mérő (a hőközpontban található hőmennyiségmérőkön kívül) a lakók tulajdona. Azok javíttatásáról, cseréjéről, ellenőrzéséről a lakóközösség törvényileg köteles gondoskodni.
A költségosztó mérők adatait, a lakóközösség kérésének megfelelően a szolgáltató csak akkor köteles befogadni, ha azok felülvizsgálata évente legalább egyszer bizonyítottan megtörténik.
Ha a lakásomban vagy a folyosón található hőmennyiségmérő / melegvízmérő nem működik, a többi lakót károsítom meg? Hogy van ez?
Cégünk hőenergiát szolgáltat. Az elszámolás alapja a társasház hőközpontjában található hiteles hőmennyiségmérő. Ez egyben az átadás átvételi pont is.
A hőközpontban átadott hő ellenértékét cégünk, kérésükre, a lakók között felosztja. A felosztás az Önök költségosztó hőmennyiségmérője, melegvíz esetén melegvízórája által szolgáltatott adatokon alapszik.
Emiatt ha a társasház lakásköltség-osztó mérői közül valamelyik nem mér, az arra a lakásra jutó költség a többi lakó között oszlik szét.
Nem vagy hibásan működik a vízórám / hőmennyiségmérőm. Ennek ellenére nem fogom lecserélni. Mi fog történni?
A költségosztó mérők adatait, a lakóközösség kérésének megfelelően a szolgáltató csak akkor köteles befogadni, ha azok felülvizsgálata évente legalább egyszer bizonyítottan megtörténik.
A költségosztó mérők hibájából adódó, lakók között tévesen felosztott fűtés illetve melegvíz díjak esetén a szolgáltató nem köteles elfogadni a hibás adatokat. Ebben az esetben a lakók tényleges felhasználását nélkülöző módon, tulajdoni hányad alapján történik majd a költségek felosztása.